wtorek, 12 maja 2015

Trendy w reklamie, czyli podświetlane litery.

Zostajemy masowo atakowani różnego wariantu reklamami. W dużych jednostkach miejskich najgorliwiej w oczy rzuca się reklama zewnętrzna, inaczej nazywana uliczną. Pomimo iż w pierwszej chwili na myśl przychodzą nam plakaty czy billboardy, typów jest zgoła więcej. Ma na to wpływ rozwój nowych technologii, przez co bazowym materiałem niekoniecznie musi być papier z tekstem, który pod wpływem różnych czynników w tym atmosferyczne z dnia na dzień przedstawia się coraz marniej.

Odmiany reklamy ulicznej:


Najpowszechniej znane formy reklamy zewnętrznej to niewątpliwie billboardy, słupy ogłoszeniowe lub reklamy na przystankach. Do tej grupy zaliczamy dodatkowo banery wielkopowierzchniowe, pylony, kasetony, reklamy pneumatyczne, reklamy w bankomatach jak również słynne w ostatnim czasie murale.

Pojęcie pylony jest nieco egzotyczne, jednakże jest to termin określający wertykalny, wolnostojący filar. Najczęściej napotykamy na nie obok stacji benzynowych. Słowo wywodzi się z greki i oznacza wieżę. Pozytywami pylonów jest to, że są wysokie, dzięki czemu doskonale są stworzone do umieszczenia ich na drogach oraz budynkach. Zdołamy na nich umieścić sporo treści, dodatkowo wiele z nich posiada ledowe wyświetlacze ustawiane dzięki pracy pilota bądź konsoli.

Kasetony zalicza się do jednych z najpowszechniej używanych reklam. Wyróżnia się parę wariantów. Wyposażone w podświetlenie umożliwiają widoczność przez całą dobę, w zależności od przeznaczenia mogą mierzyć aż do 6m rozpiętości. Tłoczone używane są zwłaszcza do wystawy logo firmy, gdyż można im nadawać dowolny kształt. Kasetony eliptyczne mają specjalne wybrzuszenie, na ogół mają podświetlenie ledowe lub świetlówkowe.

Często stosowanym rozwiązaniem jest również zobrazowanie nazwy jednostki za pomocą liter przestrzennych lub podświetlonych Realizowane są one z przeróżnych tworzyw, w zależności od umiejscowienia czy w środku czy na zewnętrznej ścianie budynku.
Reklama typowa to po prostu reklama dmuchana.
podświetlane litery
Taka reklama uzyskuje bardzo duże rozmiary, służy podkreśleniu imprez plenerowych. Zaletą jest sposobność wielorazowego wykorzystania, a po wypuszczeniu powietrza pochłania niewiele miejsca i jest lekka, dlatego łatwo ją przewozić.

Jeżeli interesuje nas umieszczenie reklamy bezpośrednio na ścianie kamienicy, najlepszym sposobem są banery siatkowe. Budulec z którego są one wykonane jest nadzwyczaj solidne, odporne na sytuacje atmosferyczne, ale jednocześnie wpuszczają powietrze oraz promienie słoneczne. Ceny produkcji takowych banerów nie są duże, co wpływa na ich korzyść, można je także swobodnie zdjąć, schować oraz przewozić.

Bardzo modnym ostatnio rodzajem reklamy zewnętrznej są murale. Przede wszystkim ponieważ rozpatrywane są jako współczesna sztuka. Po drugie są o wiele milej widziane niż popularne wielkopowierzchniowe plakaty. Murale lepiej układają się z krajobrazem danego miasta, dekorując je i budynki, na których się znajdują.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz